......berita sedih dari kampung

Hari ini aku terpaksa kongsi kat hangpa suma pasal berita sedih yang aku baru dapat dari kampung...

waktu aku tgh mengunyah junkfood, tiba-tiba telefon aku yang dah lama tidak berdering, tiba-tiba berdering, namun kali ini aku dapat rasekan deringan phone aku tu semacam membuat hati aku tidak tenang, rupa-rupanya sangkaan aku tepat, first skali masa aku dengar mak aku sebut "Eril,jangan terkejut ye...mak nak bagitau sumthing ni..." atok kamu excident kene langgar ngan kereta..." pehh...degupan jantung aku bertambah laju...lantas tanpa sempat mak menghabiskan kata-kata nya, aku trus bertanya pada mak, Habistu atok teruk ke tak?? mak cakap hidung atok remuk..."

Ya Allah... berderau darah aku mendengarnya...terbayang wajah atok yang tidak lekang dengan senyuman manisnya..tambahan lagi setiap saat aku menghabiskan masa cuti sekolah ku dulu di kampung, menolong atok di kebun kelapa sawit..pehh...sedih...sedih....timbul perasaan pelik bermain-main difikiran aku, nape atok kerap kali kemalangan di jalan raya..kali ni saja aku rasa dah masuk kali yang ke-3 atok kemalangan...Takdir Allah...takdir Allah...takdir Allah....

Semoga Allah menyelamatkan atok ku yang tersayang...teman-teman, kawan-kawan, sahabat-sahabatku sekalian, doakan semoga atokku Hj.Yatim Bin Hj.Abdullah di panjangkan usia dan semoga cepat sembuh .....aku sayangkan atok......

1 orang mengomen:

1jja1912 said...

InshaAllah..smuanya akan baik2 jer. Banyakkan berdoa. tiap sesuatu yg terjadi tu tidak pernah Allah lekangkan ia dengan hikmah-hikmah. :)