...........Selangor Hampiri Kejuaraan Liga Super

Posted by : ChaeryL


KUALA LUMPUR - Selangor mencatat kemenangan bergaya 4-1 ke atas KM Naza sekali gus semakin menghampiri kejuaraan Liga Super musim ini apabila pencabar terdekatnya Perlis keciciran mata setelah seri 1-1 dengan Perak, semalam.

Walaupun dikejutkan dengan jaringan pendahulu Akmal Rizal Ahmad Rakhli pada minit ke-23, anak buah K. Devan bangkit dalam babak kedua pada perlawanan di Stadium Shah Alam itu dengan permainan bertenaga dan memperoleh gol penyamaan akibat kesilapan pertahanan KM Naza, B. Rajnikand yang menjaringkan gol sendiri pada minit ke-55.

Seolah-olah menerima suntikan semangat, Selangor menguasai babak seterusnya dan meledak dengan tiga gol menerusi Hardi Jaafar (m-70), diikuti Amri Yahyah (m-81) dan Asrarruddin Putra Omar (m-90).

Malang buat pencabar tunggal Selangor, Perlis apabila terpaksa berkongsi mata setelah seri 1-1 dengan Perak di Stadium Perak, Ipoh.

Mohd. Sazwan Md. Roslan menjaringkan gol pendahulu tuan rumah sebelum penyerang kebangsaan, Mohd. Nizaruddin kembali memberi harapan kepada Perlis dengan jaringan penyamaan pada minit ke-73.

Perlawanan tegang menyaksikan pemain dari kedua-dua pasukan dibuang padang kerana bergaduh pada minit ke-70 iaitu pemain Perlis, Amar Rohidan dan pemain tuan rumah Mohd. Hafizuan Sallehuddin.

Kemenangan semalam membolehkan Selangor menjarakkan kelebihan kepada empat mata apabila meraih mata ke-57 manakala Perlis terpaksa berpuas hati dengan 53 mata ketika hanya tinggal baki dua perlawanan.

Di Stadium Darulaman, Alor Setar, Kedah berpesta gol 7-2 ke atas pasukan tercorot Polis.

Walaupun ketinggalan menerusi jaringan Khairul Izuan seawal minit kedua, Kedah bangkit menerusi Badrol Bakhtiar (m-15, m-53), Khyril Muhymeen (m-19, m-58) dan Azrul Ahmad (m-29, m-60) sebelum Eddy Gapil menjaringkan gol kedua Polis pada minit ke-23.

Jejak Kedah diikuti Negeri Sembilan yang turut mencatat kemenangan besar 6-2 ke atas UPB MyTeam di Stadium Tuanku Abd. Rahman, Paroi.

Negeri Sembilan mengamuk dengan enam gol di babak pertama menerusi Mohd. Zaquan Adha Abd. Razak (m-8, m-21), S. Subramaniam (m-5,m-14) dan Shahurain Abu Samah (m-22,m-38).

Pasukan pelawat cuba merapatkan kedudukan menerusi gol Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-15 dan Azmi Muslim minit ke-74 namun ia sudah terlambat.

Di Stadium Darul Makmur, Terengganu mencipta kemenangan ke-14 daripada 24 perlawanan apabila menundukkan pasukan kedua tercorot Pahang 2-1.

Mohd. Ashaari Shamsuddin muncul wira Terengganu apabila menjaringkan dua gol pada minit ke-64 dan ke-76 sebelum Pahang cuba bangkit menerusi jaringan R. Surendran pada minit ke-83.

Sementara itu, Pulau Pinang seri 1-1 dengan Kelantan di Stadium Bandaraya pada perlawanan yang lewat dimulakan akibat hujan.

Sumber : Utusan Malaysia

0 orang mengomen: